23 sep. 2010

23/9 Status och statistik

Då var sista passet inför loppet gjort, det blev ett väldigt lugnt pass på 5km med lite fartökningar och några lugna backdrag. Ville mest få loss benen lite och känna så att allt var ok efter känningen på baksidan av låret under tisdagens pass. Lyckligtvis kändes det bra och benen var lätta och fina hela vägen! Passet avslutades med en snabb dusch och sedan körde jag stretch i det varma bubblet och laddade med lite Vitargo. 



För den som är intresserad av statistik så är här lite siffror från förra årets Lidingölopp. Det är alltså minst 26min på tiden 2:41 jag behöver persa med för att fixa 2:15. Hoppas dock jag slipper springa om 3900 löpare denna gången ;) 

10 kommentarer:

Lars sa...

Helt galet bra utveckling under året som gått. Förra året var jag 42 sekunder före dig. I år blir jag - i bästa fall - 25 minuter efter. Som sagt, ett grymt bra år. Grattis!

Dina resultat inspirerar mig till mer fokus i träningen nästa år.

Staffan sa...

Omsprungen av noll löpare - grymt!!

Har ju aldrig sprungit LL och kan inte banan men hur tänker du kring upplägg? Kan ett lämplig medaljupplägg vara att avverka de två första milarna på 42-43 minuter för att ha råd att tappa några minuter på de sista jobbiga 10??

Håller alla tummar jag har för dig imorgon och tror på en sluttid på låga 2:14 i blötan, kör hårt men förnuftigt :)

John sa...

Ok, så det är 2:41 som jag skall slå med andra ord :)

Anders sa...

Hej!
Lycka till med loppet i morgon! Visa nu alla att Trelleborgare är att räkna med i löparsverige! :-)
Tack för tipset efter tbgsloppet. Sitter dock rastlöst med ett ömmande knä och dito hälsena....

Än en gång lycka till, and have fun!

Sofie RW sa...

Du får se till att hålla nollan i år också! Stort lycka till Daniel!

LOPARJANNE sa...

Hoppas att det går bra för dig imorgon... Håller tummarna! Vad använder du när någon försöker passera knuten näve eller öppen? :)

Daniel sa...

Lars - Tack för din kommentar! Alltid roligt att kunna inspirera :) Vi får väl se hur utvecklingen gått, än har jag inte sprungit loppet ;) Lycka nu till imorgon du också!

Staffan - Tack för du håller tummarna! När det gäller taktik så ska jag försöka att inte köra för hårt utför och uppför så att jag verkligen orkar trycka på när det är plant. Skrev ett inlägg om taktiken jag tänker satsa på. Låter vettigt tycker jag! Kolla gärna här:

http://mina-utmaningar.blogspot.com/2010/08/88-regn-och-taktik.html

John - Jag tror du kommer krossa 2:41. Tippar dig på strax under 2:30 :)

Anders - Tusen tack! Tråkigt att du är skadad men jag springer för dig med! Jag ska bevisa att Trelleborgare faktiskt kan springa i backar trots att vi inte har några ;)

Sofie - Tack! Den där nollan är svår att slå men jag ska göra ett försök ;)

Janne - Tack! "Passera på egen risk" står det bak på min tröja plus att jag springer väldigt yvigt med armarna, lite som en elvisp ;)

anneliten sa...

Ses vi? Har inte sett något om någon bloggarsamling...

Anna sa...

Lycka till imorgon Daniel!!!

Daniel sa...

Anneliten - Vi kan ses vid kyrkan ca 11:00, hoppas det kan passa. Kolla senaste inlägget!

Anna - Tack!!! Ha själv en fin helg!