2 sep. 2010

2/9 Glömmer nästan bort...

Kroppen säger vila idag så jag lyssnar och vilar, njuter av gårdagens lyckade pass och laddar om för lite snabbdistans imorgon. Det är mycket fokus på Lidingöloppet just nu och jag glömmer nästan bort att jag ska springa Staten Island Half Marathon om snart en månad. Jag ser verkligen fram emot detta loppet men har inte fattat att det ligger så pass nära förrän nu. Börjar riktigt längta efter en skön halvmara och tror detta är ett trevligt lopp. Tiden dit lär dock gå fort för september är fylld av en massa roligt så jag behöver inte sitta och rulla tummarna.


När det gäller lopp så har jag nu anmält mig till ett millopp den 18:e september, alltså helgen före Lidingöloppet. Det här med att lägga in en tävling helgen före "stora" lopp har jag gjort förr och tycker det funkar kanon för mig. Helgen före New York Marathon sprang jag Yddingeloppet och helgen före Stockholm Marathon sprang jag Änglamilen. Tycker detta får bra fart på benen och jag laddar även ur lite mentalt så att jag inte blir överladdad till det stora loppet. Loppet jag ska springa den 18:e är Skanörmilen, det finns även en halvmara och 5km lopp på samma gång.

Min fru och jag efter förra årets lyckade lopp i Skanör.

Jag brukar normalt springa halvmaran men det blir inte så lyckat i år innan Lidingö därför blir det milen istället. Anmälan går ut imorgon så in och anmäl er om ni ska springa, efter fredag är det efteranmälan på plats med dubbla avgiften, då kostar det 300:- för milen och 350:- för halvmaran, känns som det svider lite ;). För er som inte känner till banan så är den helt platt och perfekt om man vill springa fort, arrangemanget brukar också vara väldigt bra förutom att dom spär ut energidrycken lite väl mycket. Hoppas vi ses där!

10 kommentarer:

Löpning & Livet sa...

Du ligger då verkligen inte på latsidan när det gäller lopp! :) Imponerande att du orkar (både fysiskt och psykiskt)!

Thomas sa...

Vad kul!
Jag är anmäld till halvmaran, så vi ses säkert där:-)

Katarina M-I sa...

Jag kan inte bestämma mig!!!Halvmara eller milen den 18/9.

I vilket fall så ses vi där:)

Daniel sa...

Andréa - Ja, Jag gillar verkligen det här med tävling som du märker ;).

Thomas - Kul! Då ses vi!

Katarina - Inget lätt val! Jag hade själv hellre sprungit halvmaran men det blir för tufft helgen före LL. Jag tror jag hade kunnat persa på halvmaran men måste lägga band på mig själv ;)

Tror du att du kan och även vill pressa lite till på din miltid så är det ett bra tillfälle tycker jag.
Vilken tid är viktigast för dig? Den på milen eller den på halvmaran? Kanske den frågan du ska ställa dig och ta beslutet därefter? Du kommer garanterat persa vilken distans du än väljer :)
Kul att vi ses i vilket fall som :)

Katarina M-I sa...

Det lutar åt milen. Men ett nytt pers känns orealistiskt, jag tänker inte säga omöjligt, för jag siktar ju på att närma mig 40min och gärna någon sekund under i framtiden:)

Men jag är inte beredd att dra ner på träningen, och det krävs nog för att sänka tiden ytterligare! Så jag tänker satsa hårt den 18:e, men inte bli deppig om jag får en tid som är sämre än i Trelleborg. För där hade jag en väldigt bra dag!

Daniel sa...

Milen verkar vara lurig när det gäller dagsformen och var man ligger i träningen men tänk om det var så att du hade en dålig dag i Trelleborg... :)

John sa...

Attans vad avundsjuk man blir när du skall åka till New York! Älskar den staden.

Vad hittar man alla tävlingar som arrangeras? Det är ju inte direkt någon reklam för loppen.

Daniel sa...

New York är helt fantastiskt och där finns ju något för alla.

Menar du lopp i New York så är det bara att kolla kalendern inne hos NY Roadrunners, dom har lopp i alla former nästan varje helg.

http://www.nyrr.org/races/2010/calendar/september.asp

För loppen här hemma brukar jag kolla kalendern inne på marathon.se.

John sa...

Får kolla på marathon.se då. Tack för tipset!

En annan sak: Vilken modell är din Garmin? Har du köpt någon form av tillbehör så att du kan kolla höjdmeter och information i intervaller etc?

Daniel sa...

Jag kör med en vanlig Garmin 305 med tillhörande pulsband och ingen extrautrustning.
Höjdmeterna får du via gps:en och statistiken över intervaller och pass kollar du exempelvis i programmen SportTracks eller Garmin Connect. Funkar toppen tycker jag! :)