9 feb. 2011

Progressivt lavemang

Progressivt och tufft stod på dagens pass, betydligt tuffare än sist, hade dessutom en del jobbiga tankar från dagen som jag behövde rensa ur huvudet så tufft kändes väldigt passande. Tanken med passet var att springa 10km där jag skulle börja i 4:20 tempo och sedan pressa neråt så att jag låg under 4:00 tempo på andra halvan och gärna pressa lite till för att avsluta milen runt 40min.

Värmde upp under 3km innan jag drog igång passet, kroppen kändes ok men det var inte riktigt samma pigga känsla som i måndags. Fick kriga ganska bra mot slutet när jag försökte pressa mig under 3:50 tempo men det lyckades inte riktigt. Rundan jag valde för dagen går också ganska mycket uppför på slutet plus att jag hade vinden mot mig så jag valde att bara gå på puls sista 4km.

Det var som sagt inte samma lätta känsla som i måndags men det gjorde inget. Målet med passet var ju också att få rensat huvudet, det är alltid lika skönt och befriande att få ta i tills det skriker i kroppen och det fick den göra mot slutet. Tog också en lång nerjogg på 4km bara för att få rensat ut det sista och det blev nästan ett långpass av det på totalt 17km som verkligen gjorde nytta.

Löpning är som lavemang för hjärnan! Swooosch!! Ut med skiten bara!!!

 Skön känsla efter lyckat pass!

Statistik från dagen



16 kommentarer:

Unknown sa...

Jag kan inte sluta att imponeras av dina tider =) Du är helt grym!
Verkligen skönt att rensa huvudet med löpning. Kom förbi en kille på jogg.se som delar med sig av lite trancemusik http://soundcloud.com/dj-eclipse-3/going-the-last-mile

Staffan sa...

Bra kört verkligen och frågan är om inte det här inlägget bör något pris som "Årets Rubrik" eller något sådant... :-)

Olov sa...

Oj. Bra jobbat.

Daniel sa...

Adam - Tack för det tipset, låter som en jätteskön mix! Gillar verkligen att springa till trance men jag kör mest gammal skåpmat. Mixen är nertankad och ska testas snarast!

Staffan - Hehe! Tyckte först inte rubriken lät så trevlig men det stämde rätt bra. Var lite irriterad och arg idag och desto mer jag tog i desto mer släppte skiten! :))

Olov - Tack tack! :)

Easec sa...

Nu e det dags att börja tävla på riktigt! Ler! Dvs gå med i en klubb.

anneliten sa...

Ett själsligt lavemang - hehe. Det stämmer verkligen. Löpningen kan verkligen få skiten ur kroppen när man är arg.

Helena sa...

Härlig läsning!

Alexandra sa...

Ojoj, vilka tider! Grymt! :D

Unknown sa...

Härligt med svooooosch när det behövs =)

Peace Love och Löparskor!

John sa...

Håller med Staffan. Progressiv lavemang är svårslaget. Riktigt bra pass du fick till också. Retligt med de där nio sekunderna bara ;)

Julias Löpning sa...

Oh, du är grym!

Anna (Orka mera) sa...

Löpning är som lavemang!! Haha, så har jag aldrig sett på det men nu när du säger det så :)

Ingmarie sa...

haha! Vilken härlig jämförelse! Och starkt jobbat!

Daniel sa...

Easec - Lustigt att du tar upp det nu för jag har faktiskt kollat upp lite klubbar i dagarna. :) Kommer nog ett inlägg om det senare....

Anneli - Exakt! Löpning är så mycket mer än att bara sätta den ena foten framför den andra ;)

Helena - :D

Alexandra - Tack tack! :D

Jesper - Japp! Ut med skiten bara! :))

John - Lite retligt men jag anade att det skulle bli tufft med sub40 när jag startade "långsamt" ;)

Julia - Hoppas kunna bli lite grymmare framåt vårkanten, måste upp ett snäpp till för att fixa målsättningarna ;)

Anna - Visst stämmer det bra även om det låter lite otrevligt! ;)

Ingmarie - Kul att du gillade jämförelsen! :)

Emilia sa...

Ja verkligen bästa sättet att rensa skallen och speciellt när man får pressa på orentligt, dit längtar jag :)

Daniel sa...

Hoppas du snart får dra på ordentligt Emilia!