3 aug. 2011

En känsla


Nu har jag tränat tio dagar i sträck så idag blev det totalvila för att orka med dom sista fyra dagarna i detta ganska tuffa blocket. Känslan i kroppen är bra och det har verkligen hänt något med mina ben sista tiden. Det är egentligen en känsla som kommit krypande så smått under hela sommaren och den verkar vara här för att stanna!

Jag sa till min fru innan Wallanderloppet för några veckor sedan att mina ben kändes som sega gummiband, dom där stenhårda som riktigt biter tillbaka när man försöker dra ut dom. Wallanderloppet rockade verkligen hela vägen och den här känslan har bara blivit bättre och bättre efter loppet. Det är främst i lårmusklerna det märks skillnad, det känns som dom "blivit ett" med resten av kroppen och ger mig en skön kick i steget. Jag har innan haft lite obalans här och jag minns från ett formtest i vintras att baksidorna lätt surnade när jag pressade på men nu är det något helt annat!

Jag vet inte exakt vad det är som gör att det blivit så mycket bättre men skulle tippa på att det är lite extra backträning som gjort sitt. Det ska bli intressant att se vad som händer nu när jag tagit mig igenom sista tuffa dagarna och börjar hämta hem inför kommande tävlingar. Jag är riktigt sugen på att tävla igen och hoppas på en grym superkompensation!

7 kommentarer:

Karin sa...

Härligt! Hoppas att känslan sitter kvar!

Thomas sa...

Håller tummarna!
Ser fram emot att få se din rygg de första hundra metrarna på Kåsebergaloppet:-)

Daniel sa...

Karin - Yey! Hoppas hoppas!!! :)

Thomas - Oavsett vem som är först så får vi köra en high five när vi möts efter att ha rundat Ale stenar! :)

Ingmarie sa...

Oavsett orsak (som i och för sig hade varit både rolig och intressant att veta) så är det ju underbart!Snart får du nummerlapp på magen igen! :-)

Thomas sa...

Hahaha... den är jag med på!

Suzan sa...

snygg bild!

Daniel sa...

Ingmarie - Ser fram meot nummerlappen igen! :)

Thomas - Deal!!! :)

Suzan - Körd i botten efter ett tufft pass ;)